Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcink_1
    Rider
    • 2010
    • 312

    Zamieszczone przez prezes73
    marcink_1, Jeżeli łańcuch by ci przeskakiwał , to nie miałbyś już czego odpalać.
    Kolego.
    Oczywiście, że jakby łańcuch przeskoczył o kilka ząbków to bym już nie miał czego odpalać i napisałbym pewnie o innym problemie, którego chyba nikt nie chce doświadczyć.
    Po prostu dźwięk przy odpalaniu jest podobny jakby luźny łańcuch po trybach przelatywał i nie wiem czy to z nastawnika czy wina napinacza. Jak nastawnik, to może niczym nie grozi i można tak jeździć?

    Pozdrawiam.

    [ Dodano: Sro 16 Wrz, 15 09:48 ]
    Zamieszczone przez kempes111
    Witam

    Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

    Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

    Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

    Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.

    Trochę głośniej może pracuje ale jak dla mnie to może być. Mój podczas odpalania wydaje jeszcze dźwięk przeskakującego łańcucha. W którym ASO mają takie dobre ceny bo w Łodzi chcą 3700 zł i faktycznie jest to taniej niż inne serwisy.
    Pozdrawiam.

    [ Dodano: Sro 16 Wrz, 15 09:48 ]
    Zamieszczone przez kempes111
    Witam

    Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

    Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

    Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

    Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.

    Trochę głośniej może pracuje ale jak dla mnie to może być. Mój podczas odpalania wydaje jeszcze dźwięk przeskakującego łańcucha. W którym ASO mają takie dobre ceny bo w Łodzi chcą 3700 zł i faktycznie jest to taniej niż inne serwisy.
    Pozdrawiam.

    [ Dodano: Sro 16 Wrz, 15 09:48 ]
    Zamieszczone przez kempes111
    Witam

    Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU

    Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.

    Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.

    Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.

    Trochę głośniej może pracuje ale jak dla mnie to może być. Mój podczas odpalania wydaje jeszcze dźwięk przeskakującego łańcucha. W którym ASO mają takie dobre ceny bo w Łodzi chcą 3700 zł i faktycznie jest to taniej niż inne serwisy.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      Zamieszczone przez marcink_1
      Mój podczas odpalania wydaje jeszcze dźwięk przeskakującego łańcucha.
      ten efekt to właśnie fuckup wariatora

      z ciekawostek dropsa który miesiąc/rok CAXA :?:
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • kempes111
        Classic
        • 2014
        • 7

        Zamieszczone przez LUKI
        kempes111, jak chcesz podjedź jutro na Łopuszańską 53 VagTech
        będę około południa - zobaczymy/posłuchamy co i jak
        Oj chętnie bym podjechał, ale niestety jestem uziemiony przez pracę, a istnieje też bardzo duże prawdopodobieństwo, że wystąpi złośliwość przedmiotów martwych i silnik nie wyda z siebie żadnego niepokojącego dźwięku - w 90% występuje to po dłuższym postoju.

        Mam jeszcze jeden filmik, na którym słychać to, ale zdecydowanie krócej i mniej intensywnie - https://youtu.be/atD4FNIvl1I

        Komentarz

        • marcink_1
          Rider
          • 2010
          • 312

          Zamieszczone przez LUKI
          Zamieszczone przez marcink_1
          Mój podczas odpalania wydaje jeszcze dźwięk przeskakującego łańcucha.
          ten efekt to właśnie fuckup wariatora

          z ciekawostek dropsa który miesiąc/rok CAXA :?:
          Czy poza tym dźwiękiem podczas rozruchu ten wariator może narobić jakiejś większej szkody?
          Bo jeżeli nie, to moim zdaniem płacić 3700 zł za naprawę rozrządu dla kilku sekund hałasu raz na kilka uruchomień nie ma sensu.

          Pozdrawiam.

          Komentarz

          • prezes73
            Rider
            • 2015
            • 522
            • Hyundai

            Zamieszczone przez kempes111
            Zamieszczone przez LUKI
            kempes111, jak chcesz podjedź jutro na Łopuszańską 53 VagTech
            będę około południa - zobaczymy/posłuchamy co i jak
            Oj chętnie bym podjechał, ale niestety jestem uziemiony przez pracę, a istnieje też bardzo duże prawdopodobieństwo, że wystąpi złośliwość przedmiotów martwych i silnik nie wyda z siebie żadnego niepokojącego dźwięku - w 90% występuje to po dłuższym postoju.

            Mam jeszcze jeden filmik, na którym słychać to, ale zdecydowanie krócej i mniej intensywnie - https://youtu.be/atD4FNIvl1I
            U mnie było identycznie przy odpalaniu. Diagnoza była w 2 serwisach i po naprawie potwierdzona że walnięty jest napinacz.

            Komentarz

            • Kudini
              Drive
              • 2015
              • 55
              • Superb II (3T4)

              przy okazji rozrządu

              Mam zamiar wymieniać wariator w rozrządzie. Ale przy okazji chciałem wymienić piszczącą pompę wody, drugą już zresztą. Wiem że to nie ten dział ale chciałem znać waszą opinie jaką pompe wody polecacie. Bo te oryginalne są jakieś trefne.

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez Kudini
                jaką pompe wody polecacie
                Inni koledzy montowali Hepu (takie im polecano).
                Zamieszczone przez Kudini
                te oryginalne są jakieś trefne
                Niestety tak i o różnych nr katalogowych.
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • Kudini
                  Drive
                  • 2015
                  • 55
                  • Superb II (3T4)

                  pytanie o czesc

                  Mam możliwość zakupienia wariatora. Mam pytanie do was. Czy jest to zamiennik czy oryginal ??? Sprzedawca twierdzi ze kupowany w aso nowiutki nie zakladany. Czy ta część będzie pasować do mojego superba 1.4 TSI CAXC

                  [ Dodano: Sro 07 Paź, 15 12:37 ]
                  Mam zamiar wymienic wariator na ten z literką E na końcu. Wymieniłem juz rok temu cały rozrząd ale bez owego wariatora i rozrząd terkocze dalej.Mam juz wariator i mam zamiar zabrac sie do roboty. Powiedzcie mi czy po wymianie kompletnego rozrządu problem często nawraca?????? Bo wiem że były takie przypadki. I teraz mam mętlik w głowie ?????
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • Sony
                    Rider
                    • 2015
                    • 341
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Kudini,
                    przeczytaj mojego e-maila.

                    Komentarz

                    • fan
                      Elegance
                      • 2009
                      • 760

                      Na alledrogo są używane części do naprawy rozrządu :lol:
                      Respect All,Fear No One!

                      Komentarz

                      • blade232
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 166
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Chciałbym się was zapytać czy jest jakaś zależność oleju od problemów z rozrządem głównie chodzi mi o lepkość i normę 502, 504. Wiadomo że na za mocno rozciągnięty łańcuch olej nie pomoże ale co z napinaczem żeby jak najbardziej wydłużyć jego prawidłową pracę. Czy te 5w30 będzie lepsze dla napinacza żeby nie puszczał ciśnienia z rana i na ciepło czy jednak polecane na forum dla wszystkiego 0w40. Mam dylemat bo jestem świeżym posiadaczem caxa z 2011 roku z przebiegiem 38 tyś pędzonym od nowości na mobilu esp 5w30 póki co bez żadnych niepokojących odgłosów i tak czytam forum od jakiegoś czasu i jestem trochę przerażony tym rozrządem a olej trzeba wymienić na zimę.
                        blade232

                        Komentarz

                        • LUKI
                          RS
                          • 2005
                          • 5776

                          no to się trzymaj 5W30 i wymieniaj co 15k km

                          przy 2011 nie masz czym się martwić...
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz

                          • boonsaw
                            Rider
                            • 2015
                            • 260
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Witam, mam pytanie do znawcow temamtu. Od miesiaca jestem w posiadaniu octavii 1.4 TSI z grudnia 2009 roku. Przebieg 20k w 100% autentyczy auto kupione w najbliższej rodzinie. Olej byl wymieniany co roku (castrol 5w30) ostatni rok auto stalo niestety, ale to chyba nie ma wiekszego znaczenia.pierwsze odpalenie po tym dlugim postoju oczywiscie objawilo sie zlowrogimi stukami choc nie takimi jak na niektorych filmikach na youtubie (postukalo z 3-4 sek). Zaraz po nabyciu wymieniłem olej na fuchsa 0w40. Na starym oleju w zasadzie nie jezdzilem. I teraz tak po wymianie stuka sporadycznie czasem 3 dni z rzedu cisza jezeli stuka tylko po nocnym postoju. Stukanie nie jest jakies dlugie ani specjalnie glosnie trwa do 2 sek po odlaleniu pozniej silnik chodzi ladnie. Teraz moje pytanie brzmi czy przy tym stanie rzeczy narazie to olac i jezdzic czy generalnie kaplica i jezdze na bombie ktora w każdej chwili pozbawi mnie srodka transportu. Chce sie tej usterki pozbyc kompleksowo ale na wiosne.Narazie latam dziurę budżetowa dodam ze robie okolo 2500 km w miesiacu a auto jezdzi 30% miasto 70 trasa bez większych szalenstw ale dusic go nie dusze :twisted:

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              boonsaw w Tychach w ASO VW pracuje mój bardzo dobry kolega - będziesz chciał podziałać z wymianą to ustawię Was, etc

                              jak coś ja będę w Katowicach/ Tychach 12-14 listopada - możemy się złapać i zobaczę co tam u Ciebie piszczy w CAXA

                              a pojęcie o CAXA mam ogromne

                              btw
                              olej 5W30 i nie wymyślaj...
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz

                              • blade232
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 166
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez LUKI
                                boonsaw

                                a pojęcie o CAXA mam ogromne

                                btw
                                olej 5W30 i nie wymyślaj...
                                Rozumiem że potwierdzasz że rozrząd najlepiej pracuje na 5w30 :?:
                                blade232

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  stosuj 5W30
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • prezes73
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 522
                                    • Hyundai

                                    Jak dupnięty jest napinacz to czy olej 5W30 czy 0W40 nic nie zmieni, chroń silnik, zalewaj 0W40 lub 0W30 z normą 502. Organoleptycznie w moim przypadku lepiej jest właśnie na 0w40 niż na 5W30. Łańcuch mniej słyszę po dłuższym postoju właśnie na 0W40.

                                    [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 20:15 ]
                                    Zamieszczone przez boonsaw
                                    Zaraz po nabyciu wymieniłem olej na fuchsa 0w40
                                    ten olej nie ma normy VW

                                    Komentarz

                                    • crom.de
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1545
                                      • Superb II (3T4)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      0W40.
                                      Którym konkretnie podaj.
                                      - Superb
                                      - Panda 1.2

                                      Komentarz

                                      • prezes73
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 522
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez crom.de
                                        0W40.
                                        Którym konkretnie podaj.
                                        Mobil 1 NL, już niedługo będzie Millers 0W40 ;-)
                                        W porównaniu M1 do Castrata i Statoil LL 5W30, mobil wypadał dużo lepiej przy porannym odpalaniu.

                                        Komentarz

                                        • blade232
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 166
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez prezes73
                                          Jak dupnięty jest napinacz to czy olej 5W30 czy 0W40 nic nie zmieni, chroń silnik, zalewaj 0W40 lub 0W30 z normą 502. Organoleptycznie w moim przypadku lepiej jest właśnie na 0w40 niż na 5W30. Łańcuch mniej słyszę po dłuższym postoju właśnie na 0W40.

                                          [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 20:15 ]
                                          Zamieszczone przez boonsaw
                                          Zaraz po nabyciu wymieniłem olej na fuchsa 0w40
                                          ten olej nie ma normy VW
                                          No właśnie póki co nie nie ma żadnych odgłosów i hałasów łańcucha więc napinacz ok a od nowości m1 5w30 i czy sens zmieniać i kombinować. Gdyby nie obawy o ten rozrząd to bym zalał pewnie jakieś 0w30/0w40 z normą 502 a tak to :shock:
                                          blade232

                                          Komentarz

                                          • prezes73
                                            Rider
                                            • 2015
                                            • 522
                                            • Hyundai

                                            Zamieszczone przez blade232
                                            Zamieszczone przez prezes73
                                            Jak dupnięty jest napinacz to czy olej 5W30 czy 0W40 nic nie zmieni, chroń silnik, zalewaj 0W40 lub 0W30 z normą 502. Organoleptycznie w moim przypadku lepiej jest właśnie na 0w40 niż na 5W30. Łańcuch mniej słyszę po dłuższym postoju właśnie na 0W40.

                                            [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 20:15 ]
                                            Zamieszczone przez boonsaw
                                            Zaraz po nabyciu wymieniłem olej na fuchsa 0w40
                                            ten olej nie ma normy VW
                                            No właśnie póki co nie nie ma żadnych odgłosów i hałasów łańcucha więc napinacz ok a od nowości m1 5w30 i czy sens zmieniać i kombinować. Gdyby nie obawy o ten rozrząd to bym zalał pewnie jakieś 0w30/0w40 z normą 502 a tak to :shock:
                                            Na forum w wątku jaki olej do benzyny dowiedziałeś się pewnie że 5W30 to samo zło, przynajmniej tak twierdzą znawcy, ja jako laik w tym temacie moge jedynie potwierdzić, bo przetestowałem kilka olei, że na 0W40 silnik pracował najlepiej, włącznie z porannym odpalaniem ;-). No ale silnik silnikowi nie równy, każdy sam musi zdecydować co lać, ja mam już swój wybór, na pewno coś z 0W40, teraz to będzie millers ;-)

                                            Komentarz

                                            • toomasz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 909
                                              • Volkswagen
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              Ja leje 5w40 Millers-a EE Longlife i problemow nie ma. Chociaz jak auto stoi dluzej to zaklekocze przy zapalaniu.

                                              Samochod po zmianach w rozrzadzie z roku 2010 sierpien produkcja, przebieg aktualny 91kkm.

                                              Komentarz

                                              • blade232
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 166
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Mnie najbardziej interesuje poprawna praca napinacza i jego charakterystyki na różnych olejach. Co do wyższości ochrony silnika przez oleje z normą 502 nie dyskutuje. Dyskutować trzeba o najlepszym doborze SAE dla napinacza i łańcucha chyba. Wyczytałem na innych forach że ze względu na konstrukcję zaworka zwrotnego w napinaczu oleje 0w względem 5w szybciej odpłyną w ciepłe dni przy stygnięciu silnika ale jak to jest w praktyce to nie wiem dlatego pytam i czytam :idea:
                                                blade232

                                                Komentarz

                                                • prezes73
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 522
                                                  • Hyundai

                                                  Zamieszczone przez blade232
                                                  na konstrukcję zaworka zwrotnego w napinaczu oleje 0w względem 5w szybciej odpłyną w ciepłe dni przy stygnięciu silnika
                                                  halo, zima się zbliża
                                                  Konstrukcja jest do :zastrzelic
                                                  Nie kombinuj i chroń silnik

                                                  [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 21:08 ]
                                                  Zamieszczone przez toomasz
                                                  Samochod po zmianach w rozrzadzie z roku 2010 sierpien produkcja
                                                  Miałem zmieniany rozrząd w 2014 roku na poprawiony, i dalej du....a Tez potrafił kilka razy zaklekotać jak silnik dłużej postał.

                                                  Komentarz

                                                  • blade232
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 166
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    Zamieszczone przez prezes73
                                                    halo, zima się zbliża
                                                    Konstrukcja jest do :zastrzelic
                                                    Nie kombinuj i chroń silnik

                                                    [ Dodano: Sob 31 Paź, 15 21:08 ]
                                                    Zamieszczone przez toomasz
                                                    Samochod po zmianach w rozrzadzie z roku 2010 sierpien produkcja
                                                    Miałem zmieniany rozrząd w 2014 roku na poprawiony, i dalej du....a Tez potrafił kilka razy zaklekotać jak silnik dłużej postał.
                                                    Pytanie na ile to 0w powoduje to terkotanie z rana rozrządu(czy jednak olej odpłynął z napinacza). Pytanie tak naprawde do osób lejących 5w30 i 0w bo tak naprawdę skoro ostatnia wersja napinacza i tak czasem hałasuje z rana to w takim razie i tak trzeba dobrać te SAE żeby zminimalizować to. Jeszcze się zastanawiam czy xw40 nie pomaga w "rozciąganiu łańcucha"
                                                    blade232

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...